Google želi da lozinke zameni zvukom

Google je kupio kompaniju SlickLogin, izraleski start-up koji bi trebalo da ponudi tehnologiju koja će omogućiti web sajtovima proveru identiteta korisnika uz pomoć zvuka.

Google želi da lozinke zameni zvukom

Provera identiteta bi se uz pomoć ove tehnologije obavljala generisanjem jedinstvenog, skoro nečujnog zvuka koji bi se emitovao preko kompjuterskih zvučnika, a koji bi trebalo da primi aplikacija na smart telefonu koja bi analizirala zvuk i poslala povratni signal za potvrdu identiteta.

Tehnologija bi se koristila ili kao zamena za lozinku ili kao dodatni sloj zaštite.

SlickLogin je potvrdio kupovinu na svom web sajtu ali detalji o tome koliko je Google koštala ova investicija nisu objavljeni.

Iz kompanije SlickLogin su istakli da se njihov tim pridružuje Google-u jer sa ovom kompanijom dele uverenja da bi prijavljivanje trebalo da bude lako a ne frustrirajuće.

“Google je bio prva kompanija koja je svima ponudila besplatnu dvostepenu verifikaciju, a oni rade na nekim velikim zamislima koje će Internet učiniti bezbednijim za sve”, kažu iz SlickLogin-a.

Mnoge kompanije su sledile primer Google-a i ponudile dvostepenu verifikaciju svojim korisnicima. Reč je o dodatnom sloju zaštite, koji podrazumeva da se prilikom prijavljivanja na servis osim unosa korisničkog imena i lozinke zahteva i unos jednokratnog koda koji se šalje na broj mobilnog telefona koji je povezan sa nalogom. Korisnik treba da unese dobijeni kod u određenom vremenskom periodu da bi potvrdio svoj identitet.

Neke kompanije, posebno banke, daju svojim korisnicima posebne uređaje koji generišu jedinstvene kodove.

Iako se ovaj metod identifikacije korisnika pokazao delotvornim, kompanije nastavljaju da rade na iznalaženju još boljih načina za zaštitu podataka korisnika.

Problem sa jednokratnim kodovima je u tome što neko ko hakuje nalog može promeniti broj mobilnog telefona koji je povezan sa nalogom. Sa druge strane, uređaji za generisanje kodova zahtevaju od korisnika da ih nose sa sobom sve vreme.

Zato kompanije tragaju za tehnologijom koja će ne samo da će osigurati bezbednost korisničkih podatka već će biti i jednostavna za korišćenje.

Advertisements

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s