Facebook prati i ono što smo želeli a nikada nismo objavili

Koliko ste puta otkucali komentar ili status na Facebook-u i (na sreću) odustali od objavljivanja? Možda ste vi zaboravili šta ste tačno hteli da kažete ali Facebook možda nije. Sigurno vam nije nepoznato da Facebook o vama zna mnogo, gde živite, čime se bavite, sa kim se družite i sa kim ste u vezi, šta volite i šta vas zanima. Ali kompanija koja „živi“ od informacija o korisnicima želi i više od toga da zna o vama. Između ostalog, Facebook zanima i ono što ste želeli da kažete ali ste iz nekog razloga u poslednjem trenutku odustali.

v1_1660_03

 

Kako Facebook dolazi do ovakvih saznanja? Odgovor leži u kodu koji Facebook koristi i koji automatski analizira ono što upisujete u browser da bi zatim poslao meta podatke tih informacija Facebook-u. Ovo nije neuobičajena praksa za web sajtove. Na primer, ako koristite Gmail, znate da se poruka koju upravo kucate automatski čuva. Čak i ako zatvorite browser pre nego poruka bude sačuvana, naći ćete skoro kompletnu kopiju emaila u folderu sa nedovršenim porukama. Facebook suštinski koristi istu tehnologiju. Ipak postoji razlika. Google čuva vaše poruke da bi pomogao vama. Facebook čuva vaše cenzurisane misli ali ne zbog vas jer vi od toga nećete imati bilo kakvu korist. Facebook ima i pokriće za prikupljanje ovih podataka u svojim pravilima privatnosti koja omogućavaju kompaniji da prikuplja i analizira sadržaj koji su korisnici odlučili da dele, sadržaj koji pregledavaju, pa čak i sve ono sa čim korisnici imaju interakciju. Iako nije naglašeno da Facebook prikuplja i sadržaj koji ne delite, kucanje i brisanje teksta se može smatrati svojevrsnom interakcijom, bez obzira na to što bi takva interpretacija verovatno zbunila većinu korisnika. Web sajt Slate.com je kontaktirao Facebook ovim povodom, a predstavnik kompanije je potvrdio da kompanija autocenzuru korisnika smatra interakcijom koju pokriva politika privatnosti kompanije.

Advertisements

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s