Fišing u 2013.: Top 5 naslova fišing email poruka

U odnosu na prošlu godinu, ove godine kriminalci su poslali značajno manje fišing emailova, ali to ne znači da je i opasnost od fišinga manja. Iako su sada fišing kampanje manjeg obima, napadi su ciljani više nego ikad ranije. Prema podacima kompanije Websense, obim fišing emailova nastavio je da opada tako da je ove godine takvih emailova u ukupnoj masi emailova 0,5%, što je manje nego prošle godine kada su fišing emailovi bili zastupljeni sa 1,12%.

v1_2415_fish

 

Umesto masovnog slanja fišing emailova, kriminalci sada koriste sofisticiranije tehnike koje uključuju i mnogo više društvenog inženjeringa. Oni koriste društvene mreže da bi saznali informacije o svojim žrtvama koje im koriste da bi email mamac bio što uverljiviji. Naslovi emailova imaju značajnu ulogu u uspehu fišing napada. Websense je objavio listu pet najčešćih naslova fišing emailova na osnovu istraživanja koje je trajalo tokom prvih devet meseci ove godine. Evo kako izgleda ta lista:

_73019096_5 Most Dangerous Email Subjects

 

Slika iznad prikazuje kako sajber kriminalci emailovima koji izgledaju poslovno i legitimno pokušavaju da prevare primaoce emailova da kliknu na maliciozne linkove u emailovima. Ovi naslovi email poruka otežavaju filtriranje emailova samo na osnovu naslova poruka jer iste takve emailove šalju i legitimni servisi. Pred toga, ako se fišing emailovi šalju sa legitimnih domena još je teže filtrirati poruke uz pomoć tehnologije koja procenu bazira na reputaciji domena. Websense je objavio i podatke o najčešćim lokacijama fišing URL-ova. Na listi 10 zemalja koje najčešće hostuju fišing URL-ove su Kina, SAD, Nemačka, Velika Britanija, Kanada, Rusija, Francuska, Hong Kong, Holandija i Brazil. Kina i Hong Kong su prvi put na ovakvoj listi, SAD posle niza godina prvi put nisu prvoplasirane, a Egipat i Bahami su nestali sa liste.

Advertisements

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s