Cloud i računarske profesije

Velike promene u IT svetu utiču na sve učesnike u poslu, od proizvođača hardvera i softvera, IT integratora, IT službi u firmama, pa do samih korisnika informatičkih usluga. Neki će promene videti kao problem, dok će drugi videti priliku. Prvi korak je razumevanje šta se tačno dešava i koje su posledice u sferi IT profesija

profesije-325x216

 

Suštinska promena je preseljenje podataka i aplikacija u cloud. Ranije smešteni na ličnim računarima i na serverima unutar firme, podaci i aplikacije se sada sele u cloud, tj. na servere i infrastrukturu cloud provajdera. Iako je ideja u svojoj suštini jednostavna, ona otvara mnogo pitanja, problema ali i prilika. Oni koji se budu menjali, učili i prilagođavali promenama u svemu ovome će videti priliku; oni koji ne budu želeli da se menjaju, imaće probleme.

Lepota izbora i jasnijih troškova

Iz ugla korisnika, cloud otvara brojne nove mogućnosti, a pre svega mobilnost. Uzmimo primer firme koja je rešila da pređe na cloud rešenja. Registrovala je svoj domen i platila Office 365 za sve radnike. Još od kada su krenuli prvi cloud e‑mail servisi, Gmail, Hotmail i drugi, svi su već navikli da im e‑mail bude dostupan svuda i sa svakog uređaja. Sada je dostupnost i mobilnost proširena na druge servise, kao što su interni portal, zatim Skype i Lync za komunikaciju porukama, glasom i video‑pozivima. Još važnije je da su i podaci sada dostupni svuda i na svim uređajima. Na primer, ugovor je koncipiran na desktop računaru u Word‑u i snimljen na internom portalu. Odmah su tom dokumentu imali pristup i druga dvojica koja rade na istom projektu; dopisali su svoje komentare. Jedan od njih je na putu i dokument je pogledao i dopunio kroz Web browser na iPad‑u. Drugi je dopisao svoje komentare u Word‑u za Android telefon. Poslao je klijentu draft iz Outlook e‑mail aplikacije na Android telefonu. Klijent, koristeći Windows laptop, dopisuje svoje komentare. Poslao im je Skype poruku i sačekao da se svi uključe u konferencijski poziv. Cloud je omogućio da svi vide sve, svuda, na svakom uređaju. Ako se laptop pokvari, mogu odmah da uzmu bilo koji drugi ili da sednu na desktop ili laptop kolege, prijave se sa svojim korisničkim nalogom i nastave tačno tamo gde su stali.

Velika promena za korisnike je i način korišćenja i plaćanja IT usluga. Pomenuta firma je kupila laptop, tablet i desktop računare sa preinstaliranim Windows‑om. Uz Office 365 su dobili Office 2013, kao i prostor u cloud‑u za dokumenta i fajlove, Web site, interni Web sajt i druge servise. Sve to plaćaju mesečno, po korisniku. Model mesečnog plaćanja po korisniku ima tri osnovne prednosti za korisnike. Prvi je što su troškovi IT‑ja jasniji i jednostavniji; mesečnim plaćanjem se, recimo za paket Office 365, dobija uvek najnovija verzija softvera, pa nema potrebe da se brine o update‑ima i dodatnom trošku.

Druga prednost je što se plaća tačno onoliko koliko se troši. Firma koja ima svoj data centar, tj. lokalnu serversku infrastrukturu, ima fiksne troškove za održavanje tog data centra koji je skaliran prema trenutnim potrebama. Ako je firma imala 150 ljudi, pa je smanjila broj na 100, troškovi data centra će ostati isti, dok će korišćenjem cloud servisa platiti 50 licenci manje. Kada ponovo porastu, dodaće nove licence. Treća prednost je što se briga o održavanju, sigurnosti, dostupnosti, prebacuje na cloud provajdera uz jasne troškove koji pokrivaju i rešavanje eventualnih incidenata. Uz to, u najvećem broju slučajeva, ukupna sigurnost i dostupnost serverske infrastrukture biće veća kod cloud provajdera nego lokalno u firmi.

Advertisements

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s